2.4.2016

Haaste: 8 hyvää asiaa minussa

Moikka! :) Muutamissa blogeissa oon törmännyt tälläseen haasteen, jossa kerrotaan hyviä juttuja itsessään! Tarkemmin sanottuna semmosia missä on hyvä. Mä päätin hiukan muokata tätä haastetta ja kertoa hyviä juttuja itsessäni mistä pidän. Monesti ihmiset on liian ankaria itselleen ja miettii liikaa huonoja juttuja. Siks halusinki tehdä tän postauksen ja miettiä missä oikeesti olen hyvä :) Ja tekin siellä ruudun toisella puolella voisitte tehdä tän postauksen Nää kuvat on otettu yks viikonloppu kun mentiin syömään Joonaksen äidille. Toi hame on uusi, oon tykästynyt siihen! :) Muutenkin tykkäsit tosta asusta tosi paljon!

1. Auttaminen/hoivaaminen
Oon semmonen ihminen, että haluaisin auttaa kaikkia. Tiedän, että kaikkia ei voi parantaa, mutta auttaa voi kaikkia. Oli se juttu sitte mikä tahansa. Oon myös semmonen suojeleva ihminen, haluan vaan, että kaikilla olisi hyvä olla :) Oon oikealla alalla kun valitsin lähihoitajan alan, tosin siellä pitäisi antaa mahdollisimman paljon antaa tehdä itse kuntoutuksen takia, mutta kyllä hoivatakki saa :D Oon hyvä kuuntelemaan ja olemaan läsnä sillon kuin on tarve.

2. Itsensä toteuttaminen
Tähän liittyy vahvasti valokuvaaminen, kirjoittaminen ja bloggaaminen. Se, että saa toteuttaa itseään on todella tärkeää. En ole paras noissa edellä mainituissa asioissa, mutta itseni mielestä hyvä ja aina on parantamisen varaa. On hyvä osata kehittää itseään kokoajan eteenpäin :)

 
3. Periksi antomattomuus
Tää on ehdottomasti mun vahvin, parhain ja samalla huonoimpia luonteenpiirteitä. Oon ottanut tästä myös tatuoinnin. Mä en suostu luovuttamaan helpolla, mutta oon myös ajan myötä oppinut luovuttamaan sillon kun se on oikeesti fiksua. Välillä olisi hyvä luovuttaa ja antaa olla, mutta mä en vaan halua. Oli asia mikä tahansa, mä en luovuta ennen kuin on pakko.

4. Ruoanlaitto
En oo tässäkään mikään paras, mutta oon mielestäni hyvä laittamaan ruokaa :) Osaan tehdä ihan perusruokia ja sitten jotain erikoisempia reseptin kanssa. Osaan myös soveltaa ruokian ja lisätä/poistaa raaka-aineita. Myös leipominen sujuu jotenkin. En osaa kaunista ruokaa laittaa, mutta herkullista kylläkin.

5. Positiivisuus
Mä olin ennen niin negatiivinen ja pessimistinen ihminen, että en kestä.. Aina löyty sitä tiettyä positiivisuutta, mutta aika vähän. Nykyään tapahtu melkein mitä tahansa vaikka negatiivisistakin, osaan ajatella silti senkin positiiviseksi. Mun mielestä positiivisuus on tosi tärkeä luonteenpiirre, sillä pärjää elämässä. Elämä on paljon kivempaa kun positiivinen ja elämäniloinen :)

6. Ahkeruus
Mulla on omat laiskat hetkeni, mutta sanotaanko näin että oon 24/7 tekemässä jotain ellen nuku. Oon semmonen kokoajan tekijä ja vaikea olla kauaa paikoillaan ellei kyse oo hyvästä tv-sarjasta :D Mutta joo oon ahkera työntekijä ja käyn parhaillaan sillon kun on työharjottelua koulusta yhdeksän kertaa viikossa kahdessa eri työssä tehden 14 tunnin työpäiviä. Eli ahkeruutta ei puutu. Teen myös aina kaikki työni kunnolla.
7. Ajan käyttö
Liittyen vähän edelliseen, mä teen muutakin kuin töitä tai koulua! Mä näen mun perhettä, ystäviä, kirjoitan blogia, vietän aikaa Joonaksen kanssa, katon telkkaria, ulkoilen, teen ruokaa, siivoan jne. Oon aivan loistava ajan käyttäjä, osaan vaan jakaa mun ajan niin, että sitä riittää kaikkeen. En tiedä aina itekkään miten sen aina teen, mutta en käytä aikaani juuri mihinkään turhaan.

8. Unelmointi
Tässä oon tosi hyvä. Oon kokoajan unelmoimassa milloin mistäkin. En kuitenkaan unelmoi yleensä kun teen jotain muuta, vaan lähinnä kun kävelen ulkona tai oon menossa johonkin. Mun mielestä on tärkeää, että ihmisellä on jotain tavotteita elämässä ja ne tulee mulle juuri unelmien kautta. Niiden miettimisen kautta suunnittelen tulevaa. Moni unelma mun elämässä on toteutunut ja nyt mietinki millonkohan mun tän hetkiset unelmat toteutuu?

Missä te ootte hyviä? :) Löytykö samoja juttuja missä ootte hyviä? Kivaa viikonloppua!

14 kommenttia:

  1. Ihania asioita, listaan vois lisää vielä et hyvännäköinen <3

    VastaaPoista
  2. Oi miten kauniina oot ollut ♥ Ihana asu ja tosi kivoja kuvia :) Noi kengät mä tuun vielä ryöstämään sulta haha :D
    Näitä postauksia on ollut kiva lukea, kivvoja juttuja olit keksinyt itestäs :) Vielä en oo saanut mietittyä tarpeeksi hyviä juttuja itsestäni, mutta ehkä kohta pääsee itekin tekemään tän :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti <3 :) Haha noi on kyllä kivat kenkulit :D Ja tosiaan oli joteki kiva miettiä niitä hyviä juttuja itsessään:) Kyllä ne löytyy kun pysähtyy miettimään!

      Poista
  3. Ompa kauniita kuvia siusta taas kerran ♥

    VastaaPoista
  4. Onpa kiva postaus ja oot niin kaunis noissa kuvissa! :') ♥ Ehkä voisin itsekkin koittaa tämän haasteen tehdä. Samaistuin sun kanssa unelmointiin ja itsensä toteuttamiseen. :) Ihanaa viikonloppua sullekkin! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti hurjasti Nella! <3 Joo heii tee! Tätä oli kiva tehdä :) Kiva kun samaistuit! Sinne myös ihanaa viikonloppua <3

      Poista
  5. Aiiiiiiiivan ihana asu ja sinä <3 Nuo listaamasi jutut ovat kyllä kaikki niin totta! :) Tässä on aika moni juttu, mikä on omallakin listalla, ehkä siks meillä klikkaakin niin hyvin ;) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti paljon!!<3 Ja totta, ollaa me melko samalaisia! :D<3

      Poista
  6. Tälläisiä postauksia on aina niin kiva lukea<3 Tosi usein ihmiset vähättelevät itseään " en osaa, en pysty enkä kykene.. en oo missään hyvä ja lässynlää" Joten ihanaa vaihtelua!:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, ihana kun tykkäsit <3 Ja toi on totta, aivan liian monesti vähätellään itseään! :( Siks vähän vaihtelua välillä ;)

      Poista
  7. Ihanat kengät ja laukku! <3 Ja ihania tietty nää asiatkin missä sie oot hyvä, tunnistan aikalailla kaikki näin blogin välitykselläkin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :) Mä tykkään kans molemmista. Ja ihana kuulla, että näkyy myös täällä blogin puolella <3 :)

      Poista

Vain ASIALLISET kommentit julkaistaan ! Vastaan kommentteihin omaan blogiini. Anonyymit, nimimerkki mukaan kommentteihin :)