20.6.2015

Split Day 1

Heippa ! Ihanaa olla taas kotona :) Viikko meni todella nopeasti, oli aivan loistava reissu. Mulla meni äsken parisen tuntia kun lueskelin kaikkia blogeja, oli kyllä kiva tulla takaisin bloggaamaan. Teen matkasta luultavasti seitsemän postausta ja ehkä jotain muita postauksia siinä välissä, että on muutakin luettavaa kuin Kroatia. Mutta nyt aloitetaan !

Olin oottanut tota matkaa todella innokkaasti ja kovasti. Olin jo aikoja sitten nähnyt netissä kuvia Krkan kauniista puistosta ja ajattelin, että tonne on pakko päästä ! Split on lähellä Krkaa ja Split vaikutti kivalta kaupungilta, joten ehdotin sitä Joonakselle ja matka varattiin noin kuukaus sitten. Lähdettiin siis viikko sitten lauantaina aamulla matkaan, Joonaksen isä tuli hakemaan meidät aamulla aikasin. En ollut saanut nukuttua kuin muutaman tunnin, olin niin jännittynyt. Matkan varasin Travellinkin kautta kuten olen aina varannut kaikki matkani. Tykkään tosta sivustosta, aina ollut tyytyväinen matkoihini :) Meillä ei ollut hotellia, vaan vähänkuin pieni "asunto". Lennetiin Splittiin Norwegianilla, suoralla lennolla noin kolmessa tunnissa.
Lento meni hyvin, mulla oli lentokorvatulpat ja purkkaa, joten korvat ei kärsineet. Voin niin suositella noita lentokorvatulppia kaikille, ne on todella toimivat. Mun ensimäinen ajatus Splitissä oli, että hemmetti ku on kuuma :D Oltin tilattu kyyti meidän asunnon omistajalta, joten se oli siellä nimikyltin kanssa odottomassa. Niin kiva, ei tarvinnut stressata millä pääsee perille asunnolle. Matkalla olin vaan hiljaa ja tuijotin tota kaunista maata, kaikki ne vuoret ja meri.. Upeaa!

Unodin kokonaan ottaa kuvia meidän asunnosta, paitsi uima-altaalta tuli otettua kuvia. Paikan nimi oli Villa Bella, joka sijaitsi Podstranassa, lähellä Splittiä. Alle puolen tunnin matka bussilla. Bussi matka maksoi noin 10-15 kunaa eli n. kaksi euroa per suunta. Busseja meni miten sattui, mutta ei yleensä kauaa joutunut odottamaan.
Heti kun saavuttiin asunnolle, mentiin uimaan uima-altaalle :) Se oli kyllä ihan parasta, mä niin tykkään uimisesta. Sen jälkeen käytiin kaupassa, syömässä ja tutustumassa Podstranaan. Se kaikki kauneus, mä olin ihan taivassa. Merta, kirkasta, puhdasta.. Sain kuitenkin varmaan jonkun lämpöhalvauksen, sydän tykytti, pää oli kipeä, oli aivan liian kuuma ja pyörrytti. Viileä suihku ja ilmastointi helpotti onneksi asiaa :) Illalla käytiin tutustumassa Splittiin ja se tulikin hyvin tutuksi viikon aikana. Siellä oli paljon pikkukauppoja, ravintoloita ja vaikka mitä. Toi pizza oli ihan hyvää, mutta Kreikkalainen salaatti oli ihan mun ykkösruoka tuolla. Pizzan päällä ei ollut juurikaan oreganoa, mutta ketsuppia ihmiset käytti siellä pizzan päällä :D Ja noi jäätelöt.. Niitä mulla on ikävä ! Käytiin vielä drinksuilla, ai että.. Nekin oli niin hyviä tuolla. Illalla mentiin vielä uudestaa uimaan, se oli niin romanttista. Vain me kaksi, tähtitaivas ja uiminen. Mulla on jo nyt ikävä tonne.

Jos teille herää kysymyksiä matkasta, voitte rohkeesti kysyä, vastaan oman kokemuksen mukaan !:)

1. Niin kaunista! Pakko joskus lähteä Kroatiaan! :D Voin kuvitella kuinka onnellisia ja rentoutuneita ootte olleet tuolla. ♥

1. Siellä oli :) Mä voin suositella, siellä on paljon mielenkiintosia kohteita, joskus haluan kyllä uudelleen ! :)

2. Odottelinkin jo, että milloin palaat takaisin bloggaamisen pariin! :) Tosi kiva postaus ja noita kuvia katsellessa tuli sellainen fiilis, että pitää päästä ulkomaille. Tähän mennessä olen käynyt ainoastaan Ruotsissa, mutta tulevaisuudessa aion matkustella ja paljon!

Tuliko tehtyä ostoksia reissulla? :>

1. Hihi, kiva kuulla :) Kiitos <3 Joo kyllä Kroatiaan kannattaa mennä ! Ja kaikkialle muuallekkin, maailmassa on niin paljon kaunista nähtävää.

2. Ja juu tein jonkun verran, en mitenkään kamalasti :D Teen ostospostauksen myöhemmin :)

3. Ihania kuvia, vaikuttaa upealta paikalta :) Ja kaunis sinä! Oon ihan kade :) <3

1. Kiitos kiitos :) <3 Kroatia oli kyllä upea paikka !

4. Upeennäköinen paikka! Matkakuume vaan pahenee näistä ihanista kuvista :D ja vaikka oon vaan syöny koko juhannuksen niin noist ruokakuvista tulee nälkä :D

1. Toi oli kyllä ! :) Ja sama, matkakuume itelläkin päällä, aina :DD

5. Vastaukset
    1. Kiitos :) Ja voin suositella Kroatiaan kaikille, sinne siis :p Aika edullinenki paikka ja siellä oli paljon lapsiperheitä :)

6. Oh wow, kauniita maisemia tosiaan. ^___^ Ja silmänruokaakin oli tarjolla kuvissa! ლ(´ڡ`ლ) Haluaisin niin kovin matkustelemaan itsekin..

Ps. Huomasin, että mullahan on sama toppi kuin sulla kuvissa! :) Vai onko tuo hemppamaukalta?

1. Kiitos :) Ja joo ! :D Toivon, että pääset, se on parhaimpia asioita maailmassa :) Joo on H&M:ltä, tykkään siitä, ku se on niin mukava päällä ja kivan ohut :)

2. Juu, kaipaan niitä aikoja, kun matkusteltiin.. Lähinnä siis lapsuudessani ja nuoruudessani kiersimme maailmaa vanhempieni kanssa ja tulikin nähtyä monenlaisia paikkoja. :) Joo, mäkin iskin heti silmäni siihen paitaa, kun oli miellyttävä päällä sekä sopivan ohutta ja vilpoisaa kangasta, eikä hintakaan ollut paha!

3. Oii vähänkö ihanaa ! :) Joo se on kyllä tosi kiva paita :)

7. Oi vitsi mikä kesäneiti oot!♥ Ihanan hyvälaatusia kuvia! Itelläkin matkakuume polttelee, mutta onneks pääsee taas loppuviikosta renkaiden päälle ^^

8. Oi vau, mitä kuvia! <3 Upeita ja miten kaunis paikka. Onneksi ei ole itsellä enää kauaa meidän seuraavaan matkaan, ihan kamala matkakuumehan tässä iskee. :D

1. Kiitos <3 Kyllä on ! :) Ja joo matkakuume aina päällä :D

Vain ASIALLISET kommentit julkaistaan ! Vastaan kommentteihin omaan blogiini. Anonyymit, nimimerkki mukaan kommentteihin :)