31.7.2016

Lissabon Part l

Moikka! Lissabon aiheisella postauksella jatketaan tällä kertaa:) Jaan itse Lissabonista kertovat postaukset kahteen osaan ja tässä tulee ensimmäinen osa. Olin todella yllättynyt miten paljon Lissabonissa nähtävää ja koettavaa. Ensimmäisenä päivä lähdimme kiertämään kaupunkia kävellen sekä ratikalla. Kun ratikalla ei päässytkään yhdelle näköalapaikalle johon olisimme halunneet, menimme kysymään jos tuk-tukilla olisi päässyt sinne. Kuski kertoi meille, että tekee nähtävyyskierroksia tuk-tukilla ja voisi heittää meidät minne halusimme lopuksi. Lähdimme tuk-tukin kyytiin ja se oli varsinainen kokemus. Kuski oli todella mukava, kertoi meille paljon Lissabonista ja kyseli meistä. Yleisesti ottaenkin portugalilaiset olivat todella mukavia. Ajelulla saimme aina jäädä nähtävyyksien luokse kuvailemaan ja ihailemaan kaikessa rauhassa. Kävimme katsomassa muutamaa kirkkoa, Alfamassa, Santa Luziassa sekä São Pedro de Alcântarassa ihailemassa maisemia, Rossion-aukiolla ja Praco do comerciolla. Tuo kyseinen kierros oli yksiä parhaimpia juttuja Lissabonissa! Olihan se aika hurjaa mennä muun liikenteen seassa tuollaiselle menovehkeellä, mutta oli kyllä hauskaa :D Ja jos joku ei tiedä mikä tuk-tuk on, niin se on kolmipyöräinen skootteri!

Yksi suosikkipaikkamme Lissabonissa oli Colombo niminen kauppakeskus, joka sijaitsi lähellä hotelliamme. Kävimme Colombossa reissullamme yhteensä neljä kertaa :D Siellä oli yli 340 kauppaa sekä ravintoloita joka lähtöön. Kaupoista omat suosikit olivat Pull&Bear, Primark sekä C&A. Kauppoja oli kyllä niin paljon ja aina lähti vähän jotain mukaan ;) Lisäksi tuolla oli helppo löytää ravintola kun kaikki olivat ihan lähellä toisiaan. Tosin paljon ihmisiä tuolla oli, joten mitä myöhempää meni sitä parempi, koska ihmisiä oli silloin hiukan vähemmän. Kauppakeskus oli auki puoleen yöhön asti, joten kiire ei shoppailulla ollut :)
Yhtenä päivä kävimme Parque Eduardo Sétimon aukiolla, jonne oli aikamoinen kipuaminen! Sieltä oli myös upeat maisemat Lissabonin ylle. Samalla reissulla kävimme katsomassa myös Estufa Friann puiston, joka oli aivan ihana paikka! Siellä oli vaikka mitä kasveja sekä tietenkin kukkia♥ Tykästyin kovasti tuohon paikkaan. Ja tottakai kun oli futishullun miehen kanssa matkalla, piti käydä tsekkaamassa paikalliset stadionit ulkopuolelta. Käytiin sekä Sporting Lissabonin että Benfican stadioineilla. Sporting Lissabonin stadion oli tuo vihreä nimeltään Estádio José Alvalade. Sporting Lissabonilla olisi ollut tuolla joku harkkapeli, mutta emmehän me siitä tienneet mitään! :D Joten jäi peli katsomatta, hiukan harmitti. Benficalla taas oli tuo punainen stadion nimeltään Estádio da Luz. Molemmat suuria ja hienoja stadioneita!

Tuli mieleen jo mainita, että reissullamme emme käyneet yhdessäkään museossa, vaan menimme paikkoihin jotka kuulostivat ja näyttivät kivoilta. Mentiin joka päivä aika fiiliksen mukaan. Jos yhtenä päivänä huvitti loikoilla aamupäivä uima-altaalla, niin sitten tehtiin niin. Jos taas halusi lähteä kiertämään kauppoja mentiin Colomboon, jos taas tutustumaan kaupunkiin niin lähdettiin vaan metrolla keskustaan :)
Tälläisiä kertomuksia tällä kertaan, jatketaan ensi kerralla muunlaisilla Lissabon postauksilla! ;)

1. Äääääh, näyttääpä kaikki niin ihanalta! Mä kyttäilin sun matkakuvia jo facesta ja jäi kyllä kaduttamaan ettei lähdetty sinne Faroon kun oli mahis :( Noille rannoille kun pääsis...

1. Kaikki olikin niin ihanaa <3 Jopa ränsistyneet talot ja roskakorit haha :D Harmi tosiaan, että ette päässeet reissuu, mutta kyllä varmasti vielä pääsette! Lissabonissa oli tuo yksi pieni ranta ja sitten lähempänä jonkin verran muita rantoja :)

2. En kestä näitä sun matkakuvia, niiiiin ihania!<3 Upeita maisemia ja rakennuksia, Lissabon vaikuttaa koko ajan vain enemmän käymisen arvoiselta paikalta :) Tuktukilla olisi myös hauska matkustaa :D

1. Kiitos kiitos! <3 Tuolla oli upeita maisemia juuri noilta näköalatasanteilta :) Ja Lissabon on todellakin käymisen arvoinen paikka! Ja tuktuk oli just paras haha :D

3. Oi miten ihania kuvia ♥ Näiden perusteella Lissabon pääsee ehdottomasti mun pitkälle listalle vierailtavista kohteista! Mua kiinnostais tietää, että oliko se tuk-tuk kovin hintava, jos se kuitenkin kiersi teidät kaikilla noilla nähtävyyksillä? :) Ja mun mielestä tuo kuulostaa just oikealle lomailulle, että menee fiiliksen mukaan eikä aikatauluta kaikkia päiviä täyteen :)

1. Kiitos! <3 Ja ihana kuulla, että pääsee sun listalle ;) Tuota kaupunkia voin suositella todellakin, niin monipuolinen ja kaunis kaupunki! Ja tuo reilu tunnin mittainen tuktuk ajalu maksoi 50 euroa meiltä kahdelta yhteensä. Eli ei pahan hintainen kun päästiin niin moneen paikkaan sillä ja vielä selostukset niistä :) Ja juu tuollainen fiiliksen mukaan lomailu on just parasta <3

4. Mä en kestä näitä ihania matkakuvia :D Niiin upeita taas kerran<3 Oi toi teidän tuk-tuk ajelu kuulostaa tosi siistiltä! Oli varmaan tosi kiva, kun kuski kertoili kaupungista kaikkea :) Ja toi kauppakeskus kuulostaa ihan unelmapaikalta<3 Ei ihme, ettet oo päässyt tyhjin käsin lähtemään sieltä ;D

1. Haha kiitos paljon! :) <3 Tuo tuktuk on just paras! :) Ja oli mukavaa kun oli oma opas mukana :D Toi kauppakeskus oli niin kiva paikka, täynnä ihania kauppoja ja hyviä raivintoloita! Ja sieltä ei tosiaan pystynyt lähtemään tyhjin käsin :D

5. Upeita kuvia, varsinki noi ekat!😍

6. aivan ihania kuvia!! Todella upean näköistä kyllä ollut:) Heti nous matkakuume vähän korkeemalle taas kun näitä kuvia katsoi:) Onnrksi itse varattiin just matkan Dubrovinikiin niin pääse itsekin hellittämään matkakuumetta!!

1. Kiitos :) Ja tuolla oli tosi upean näköistä! Ja niin siinä aina käy, matkakuume vaan kasvaa entisestään :D Ja Dubrovnik on varmasti ihana paikka, itse olin viime vuonna Splitissä ja ihastuin täysin Kroatiaan <3

7. Ihanaa lomatunnelmaa ja kuvia <3 Varmasti oli ihan huippureissu teillä! :) Parasta onkin just mennä lomalla fiiliksen mukaan, eikä liikaa stressata ja tehdä valmiiks liian tarkkoja suunnitelmia :) Nyt alkoi itelläkin matkakuume nousta, kun lähdetään kolmen viikon päästä Espanjaan :)

1. Kiitos <3 Ja reissu oli kyllä tosi onnistunut! Ja juuri tuo, että tekee asioita fiiliksen mukaan on ihan parasta :) Ja uskon, että alkoi haha :D Ihanaa reissua teille Espanjaan! <3

8. Ihania matkakuvia ja niin iloinen sie! <3 Tuollanen pastelliliila talo ois aika söpö, hienolta näyttää tuo rakennus. ^^ Lissabonissa ois kiva käydä joskus, vaikuttaa hyvältä matkustuskohteelta!

1. Voii kiitos Milla! <3 Ja nuo talot tuolla olivat niin suloisia, etenkin tuo liila, joka oli hotelli :) Ja suosittelen tuota paikkaa, ihan matkustajan unelmapaikka!

9. Aivan ihania kuvia ja postaus! ♥ Tuk-tuk kuulostaa jännittävältä, varmasti hienoa kokea vähän erilaista kulkemista. :) Oho, onpa ollut iso kauppakeskus! Oikein shoppailjan unelma. :3 ♥ Odotan ostoksistakin myös postausta. ;)

1. Kiitos kovasti! <3 Juu tuo tuktuk ajelu oli kyllä tosi kiva ja erilainen! Tuo kauppakeskus oli niin iso ja oli kyllä kauppoja joka lähtöön :) Ja ostospostaus on luvassa;)

10. Teidän reissu vaikuttaa niin onnistuneelta - ihania kuvia! ♥ Olisi kyllä joskus hauska päästä tuk-tukin kyytiin, vaikka se hieman hurjalta kuulostaakin :D Tuo Colombo -kauppakeskus kuulostaa kyllä shoppailijan paratiisilta, haha! <3 En yhtään ihmettele että sieltä lähti aina jotain matkaan ;) Äh, miulla on nyt kamala matkakuume eikä näiden kuvien katseleminen auta yhtään! :D

1. Kiitos <3 Reissu oli tosi onnistunut! :) Ja sellaisen kyytiin kannattaa mennä, se on tosi hauska kokemus. Ehdottomasti meen joskus uudelleen :) Tuo kauppakeskus oli ihan unelma, siellä oli niin paljon mahtavia kauppoja, joista aina kyllä lähti jotain mukaan ;) Mä uskon, eikun matkaa suunnittelemaan <3

11. Kauniita kuvia, pääsispä itsekin käymään jossain noin ihanassa paikassa :)

1. Kiitos! :) Ja toivottavasti pääset! Lissabon oli kyllä niin ihana kaupunki <3

12. Ihana postaus ja mahtavia kuvia oot valinny tähän! Lissabon vaikuttaa kyllä ehdottmasti käymisen arvoiselta paikalta! Ja ihana tuo teidän tuk-tuk kuski! Aina niin mahtavaa kun eri maissa vierailessa suurin osa paikallisista on aina niin kovin avuliaita ja ystävällisiä :) Haaveilen kans matkasta, jossa mentäs enemmän fiiliksen mukaan, mutta ainaki tällä kertaa tass vaikuttaa sitlä että meidän tulva Lontoon matka on aikataulutettu aika tarkalleen :--D Mutta ihana postaus taas kaiken kaikkiaan! ❤️

1. Kiitos <3 Kuvien valitseminen oli kyllä vaikeaa :D Ja Lissabon on kyllä käymisen arvoinen paikka! Se tuktuk kuski oli kyllä mukava ja se kokoaja ajelu :D Ja monissa maissa tosiaan ihmiset on mukavia, paljon mukavempia kuin Suomessa! Ja juu kyllä meilläkin oli jotkut jutut vähän aikataulutettua, mutta aika paljolti mentiin fiilikseen mukaan :) Ymmärrän, että reissulla haluaa nähdä ja kokea mahdollisimman paljon, mutta kannattaa myös mennä sen mukaan miten itse haluaa :) Ja kiitos ihana <3

Vain ASIALLISET kommentit julkaistaan ! Vastaan kommentteihin omaan blogiini. Anonyymit, nimimerkki mukaan kommentteihin :)