24.8.2015

Minä ja alkoholi

Perjantaisesta baarireissusta syntyi tämä postaus, välillä on kiva kertoa lukijoille mistä postausideat saavat alkunsa. Alunperin oli tarkoitus lähteä kuvailemaan mua ja asua, mutta sitten lähdettiin extempore mun isälle ja oli muutä häslinkiä, niin en vaan sitten jaksanut ja kerennyt lähteä. Kyllähän niitä on blogit pullollaan, joten saatte tyytyyn mun vanhoihin kuviin :D

Muistan kun maistoin ensimäisen kerran alkoholia ja muistan myös ensimäisen kerran kun olin humalassa. En kerro tarkempia tietoja iästä tai muusta, mutta voin sanoa että olin nuori ja mielestäni liian nuori. Vaikka tunsin ehkä itseni kypsäksi eikä mua olisi uskonut ikäisekseni, niin silti olin liian nuori. Siitä asti alkoholi on ollu elämässäni.

Tykkään juoda ja käydä baareissa. Nuorempana alaikäisenä join kavereiden kanssa puistoissa ja kotibileissä, se oli ihan hauskaa aikaa. Välillä olin pidempiäkin aikoja juomatta, mutta kyllä se aina kuitenkin maistui. Olen aina ollut melko fiksu tosi humallassakin, en ole kai mitään erityisen tyhmää tehnyt koskaan.

Mulla on ollut baareilu aika kausittaista. Välillä oon käynyt useinkin, joka viikonloppu, mutta tänä kesänä oon käynyt kolme kertaa. Se on aika vähän kun miettii, että joskus kun meni huonosti kävin kolme kertaa viikon aikana. Oon tajunnut, että pärjään ihan hyvin vähemmälläkin ja tietenkin rahaaki säästyy. Jos joku miettii mistä oon repinyt mun matkoihin rahaa, niin ainaki siitä etten ramppaa joka viikonloppu baareissa. Vaikka ei mulla aina niin paljoo ole mennyt, niin silti on jäänyt säästöön rahaa. Oon myös niin paljon viikonloppusin töissä, että ei oikee aikaakaan jää baareiluun. Sen viettää enemmin selvinpäin.
Tykkään tanssia enkä lähtisikään baariin jos en pääse tanssimaan. Kyllä se on ihan ykkösjuttu ! Vaadin kuitenkin hyvää musiikkia. Perjantaina olin Baarikärpäsessä, jonka musiikki yllätti mut. Olin viimeksi käynyt siellä pari vuotta sitten. En ala luottelemaan lempibaarejani, en jaksa kuunnella niiden paskasta maineesta, mutta voin sanoa että Namut ja vastaavat on ei ei ei. Vaikka sinne oon joskus melkein eksynytkin :D En vaan voi olla paikoissa joissa en tunne itseäni vapaaksi ja haluan olla omaitteni, en jotenkin hienompi tai parempi. Kyllä mua kerran loukkasi kun mua sanottiin Baarikärpäsessä gootiksi ja etten kuulu sinne. Taisin vain sillon nauraa, mutta goottia musta ei saisi tekemälläkään.

Joonaksen tapasin ensimäisillä treffeillä baarissa. Ja voi sitä kesää pari vuotta sitten ! Sillon me vasta biletettiin, koko kesä ja liian paljon. Se oli hauskaa aikaa mitä voi muistella vanhemapana, mutta en palaisi siihen kuitenkaan. Tajusin vasta oikeestaan nyt kun on ollut töiden ja muiden juttujen takia pakko olla ilman alkoholia, että mä oon niin paljon onnellisempi ilman sitä. Voin myöntää, että tykkään olla humalassa, mä oon sillon puhelias, nauran ja iloinen. Mutta oon mä iloinen muutenkin, ehkä hiljaisempi, mutta mä oon kuitenkin onnellinen sillonkin, ihan selvinpäin vaan.

En muista montaa kertaa kun olisin juonut liikaa. Siis ihan överit. Juon yleensä muutaman ennen kun meen baariin, baarissa muutaman shotin, lonkeron ja ehkä muutaman drinkin, se yleensä riittää mulle. En tiiä onko toi ihan liikaa, mutta tiiän millon lopettaa. Syön aina jotain lämmintäruokaa ennen kuin edes alottelen ja baarissa juon kokoajan myös vettä. Baarin jälkeen syön yleensä jotain eli siis mäkkiruokaa :D Ei oo kyllä usein krapulaa, väsymystä joo, mutta vedellä ja ruualla saa paljon aikaa.
Ennen mulla oli aina pakko meikkaa paljon ja en olisi voinut kuvitella lähteäväni baariin farkuissa vaa käytin aina mekkoa tai hametta. Nykyään riittää ihan perus lookki, joskus haluan laittaa vähän enemmän. Rakkaan kanssa on kivointa käydä baarissa, me tanssitaan, pussaillaa liikaa ja nauretaan kaikelle :D Myös kavereiden kanssa kuten Jasun kanssa on kiva käydä :) Välillä oon käynyt mun äidin kanssa, kummitädin ja isän kanssa, sekin on ollut ihan hauskaa.

Harvoin tulee juotua kotona sitä yhtä. Yks päivä raskaan työpäivän jälkeen sanoin Joonakselle, että tuo yks lonkero ja menin parvekkeelle istumaan ja juomaan sen ja kyllä rentoutti. Mutta yleensä joku yks juoma saa mut vaan väsymään. En myöskään voi juoda ja syödä samaa aikaa eli en koskaan ota alkoholia kun syön. Hyi. Juhlissa voin juoda yhden, mutta aika harvoin tulee sitä juotua paitsi ulkomailla saatan ottaa sen yhden. Ihan vaan, koska ne drinkit on niin hyviä :D En tykkää pahemmin tissuttelusta enkä juo pahaan olooni enää niinkuin ennen. Juon sillon tällön, koska se on kivaa, mutta oon tajunnut, että kivaa on myöskin näin :) Mun lempijuomia on lonkero, minttushotti, mansikkalikööri, marianne sekä mansikka margarita. Tykkään makeista juomista, mutta liian makeita ei kuitenkaa saa olla. Olipa tarkka selostus alkoholin käytöstäni. En tiiä miksi tuli tarve avautua tästä aiheesta.. :)

Minkälainen suhtautuminen teillä on alkoholiin ?

10 kommenttia:

  1. Todella hyvä ja mielenkiintoinen postaus! Iso peukku täältä!
    Mä oon oikeastaan näin jälkikäteen tajunnut, että join nuorena ihan liikaa. Tietysti oli monia, jotka joi vielä minuakin enemmän, mutta kuitenkin. Alaikäisenä tuli rampattua niissä kotibileissä ja 18-20 vuotiaana käytiin kaverin kanssa baarissa kerran tai pari viikossa. Mutta nykyään mua saa todella harvoin lähtemään mihinkään baariin. Ei vaan jaksa, nuorempana siellä tuli käytyä ihan tarpeeksi. Välillä on tietysti kiva lähteä tanssimaan ja vähän nollaamaan, mutta nykyään tietääkin ne omat rajat ja osaa pitää hauskaa ihan fiksusti :) Mutta onhan nuo muistoja ja vanhuksena voi sitten kertoa, että kyllä tuli nuorena juhlittua :D haha!
    Nykyään on paljon kivempaa, että kutsuu muutaman kaverin kylään, pelataan jotain, katsotaan ehkä leffaa, napostellaan ja juodaan siinä samalla ne muutamat juomat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, kiva että tykkäsit :) Joo kyllä itellä sama homma, on tullu juotua liikaa nuorempana ja vähän kyllä vanhempanakin.. Juu oon saanut blogisi kautta semmosen käsityksen, että et ravaa baareissa useinkaan, joka on tieteki hyvä ! :) Matkustamisen ja opiskelun kautta oon tajunnut, että elämä on just niin hyvää selvinpäin. Tieteki kiva on välillä käydä viihteelle, mutta ei joka viikonloppu :) Ja niinpä, niitä on hyvä muistella vanhempana :D

      Poista
  2. Mä en ees muista koska oon viimeks juonu ja tarkotus oliskin parin viikon päästä mennä baareilee pitkästä aikaa :) Mulla vaan ku sattu episodi, et mun juomaan laitettiin jotain ja olin ihan sekasin sen takia. Sen jälkeen en oo juonu humalaa hakien. Muutaman oon saattanu ottaa, mut tulee vaa paha olo :D Ja ton juomaanlaitettiinjotakin-episodin jälkeen oon baarissa alkanu ottamaan aina juomat sillee, että on korkki pullossa/tölkki kiinni ja se avataan mun edessä, nii nään mitä sille tapahtuu. Juon siis yleensä breezereitä, vaikkakin erilaiset drinkit on hyviä :3 Vähän kun ikää on tullu lisää, nii ei tuu juostua joka vapaa päivä baareissa. Helposti meni kans se 3krt viikossa baarissa, mut ei enää. Kuolema siitä tulis :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nonii kiva :) Ikävä kuulla, tommonen on kyllä pelottavaa ja ärsyttävää.. Onneks sulle ei käynyt mitään pahempaa, vaikka on toiki paha juttu tieteki. Juu toi on ihan fiksua nii ei tuu ainakaa epävarmuutta ! Joo ei kyllä kerkeä eikä jaksakkaan :D

      Poista
  3. Tosi hyvä ja mielenkiintoinen postaus :) ite en oo koskaan uskaltanut avata tätä aihetta blogissa, kun on ollut vähän ongelmia muutama vuosi sitten...nyt kuitenki suhde alkoholiin on ihan hyvä, kesällä on tullut juhlittua mutta se alkoholi on ollut vain pieni tekijä kavereiden ja tanssimisen ohessa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) Ja menneisyys on mennyttä, nyt kun kuiteki suhde alkoholiin on iha hyvä nii miksei? :) Ja toi on totta !

      Poista
  4. Vitsi miten hyvä postaus :D Luin joka kohtaa silleen "check", "check"...Ihan ku oisin ite kirjottanu tän tekstin :D Samaistun suhun oikeestaan lähes joka kohdassa. Juon aina melkeempä makeita alkoholijuomia, baareissa parasta on tanssiminen, en tykkää liian fiineistä paikoista, aina baarin jälkeen pitää saada mäkkiruokaa tai jotain muuta epäterveellistä, mullakin on välillä kausia etten juo melkeen ollenkaan tai sitten niin että olen melkeen joka viikonloppu jossain :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ! Haha :D vähä kiva, että voi samaistua :) Monia samoja kohtia ;D

      Poista
  5. Tätä oli mukava lukea, kun itse olen kirjoittamassa samasta aiheesta.. Kunhan vaan ehdin ;) Itse join ennen tosi paljon kunnes tuli stoppi ja nyt en ole juonut 2 vuoteen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla :) Innolla ootan sitä postaista ! Ja hei toi on tosi hyvä päätös :)

      Poista

Vain ASIALLISET kommentit julkaistaan ! Vastaan kommentteihin omaan blogiini. Anonyymit, nimimerkki mukaan kommentteihin :)